۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۵۸۴۶۷۵
آیت الله صدیقی:

FATF و امثال آن ادامه قانون ننگین کاپیتولاسیون است| آمریکا بازنده تقابل با ملت ایران بوده و خواهد بود

امام جمعه موقت تهران با بیان این که آمریکا در همه ابعاد در حال افول و پس رفت است و هیمنه گذشته را ندارد، گفت: آمریکا حتی در دیپلماسی عمومی شکست خورده است و تبلیغات آن تأثیر چندانی ندارد.
 آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه تهران با بیان این که ظلم به مردم سبب ایجاد ظلمت و نکبت می شود، گفت: ظلم به هم ریختن نظام فکری و در هم ریختن سامان جامعه است.

وی افزود: دومین گناهی که سبب زوال نعمت می شود این است که مردم فرهنگ خیر، عبادت، صله رحم و حضور در پایگاه های علمی و عبادی و ولایی را ترک کنند، مورد دیگر کفران نعمت ها و عدم استفاده درست از نعمت های الهی است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که خداوند در رحمت را بر انسان نمی بندد، اظهار داشت: عمل، گناه و ظلم انسان سبب دوری از رحمت الهی می شود، اگر انسان به عهد خود پایبند بماند خداوند به وعده های الهی که در آن تخلف وجود ندارد عمل خواهد کرد، کسی که رابطه خود را با خدا اصلاح کند رابطه او با بندگان اصلاح خواهد شد.

وی در خطبه دوم با بیان این که آماردادن بدون استناد و خودنمایی ها خطرناک است، ادامه داد: باید ببینیم که وظیفه خود را درست انجام می دهیم یا خیر، اگر کسی امر آخرت را اصلاح کند و دغدغه دین داشته باشد می تواند امور دنیوی را هم ساماندهی کند.

آیت الله صدیقی با بیان این که شهدا خون دادند که دین در جامعه پابرجا باشد و ارزش های اسلامی و انقلابی احیا شود، ابراز داشت: باید بررسی کنیم که آیا رضایت الهی و اهل بیت(ع) را حاصل کرده ایم یا خیر.

وی با اشاره به حماسه اربعین عنوان کرد: اربعین مانور و رزمایشی عظیم از معنویت، عشق و اقتدار و قدرت امت اسلام بود، همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند این اجتماع عظیم جهانی توصیف ناپذیر است، اربعین اجتماعی خودجوش است که رنگ معجزه دارد و انسان ها با اخلاص کامل به این سیل خروشان پیوستند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: باید خدا را شاکر باشیم که اینگونه دل ها را به سوی امام حسین(ع) کشانده که در شرایط سخت مسیر طولانی نجف تا کربلا را طی کردند، این نشانه شکست تفکر مادی، لیبرالی، سکولاری و دنیاگرایی است. گویا اسلام دوباره متولد شده و معنویت خود را نشان می دهد و همه از برکات آن بهره مند می شوند.

وی اضافه کرد: اولین برکت حماسه اربعین شکست مادی گرایی، اشرافی گری و رفاه زدگی است و هر فردی در این کلاس عرفان، اخلاق، خودسازی و تحمل سختی ها ساخته می شود، اربعین مانور وحدت امت اسلام به ویژه بین ایران و عراق بود که همواره نظام سلطه در پی ایجاد اختلاف بین ملسمین است.

آیت الله صدیقی با بیان این که ملت ایران و عراق اشتراکات فراوانی دارند و حول محور ولایت امیرمؤمنان حرکت می کنند، گفت: مؤمنان برادر یکدیگر هستند، اگر ایمان کامل باشد اختلافات کم خواهد شد و اگر ایمان باشد دل های مسلمین ارتباط برادری دارند.

وی افزود: برادران اهل سنت بسیاری به دریای خروشان اربعین پیوستند و حتی از دیگر ادیان و مذاهب نیز حضور داشتند و وحدت عملی خود نشان دادند، این موارد یک معجزه حسینی و مقابله با جنگ نرم دشمن در شبکه های جهنمی اجتماعی است که این همه سم پاشی و لجن پراکنی می کنند و مردم و جوانان را به الحاد، فساد و فحشا می کشانند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که نور امام حسین(ع) همه انسان ها را گردهم جمع می کند، اظهار داشت: حب الحسین(ع) سبب اتحاد می شود، اربعین یک تجمع خودجوش مردمی و عاشقانه و بدون دخالت حکومت ها است که نشان می دهد که حکومت های ظالم در برابر حرکت خالص دینی شکست خورده هستند و از بین خواهند رفت.

وی ادامه داد: از برکات اجتماع عظیم اربعین، مشاهده جامعه آرمانی و مدینه فاضله است که اسلام وعده آن را داده و گمشده بشر به شمار می رود، در حرکت عاشقانه اربعین می بینیم که هیچکس طلبکار نیست و همه خود را بدهکار امام حسین(ع) می دانند و هیچ حرکتی که حاکی از تلاش برای به دست آوردن مال و مقام باشد مشاهده نمی شود.

آیت الله صدیقی با بیان این که میلیون ها جمعیت با اخلاص یار یکدیگر هستند، ابراز داشت: ان شاءالله حرکت اربعین مقدمه ظهور امام زمان(عج) خواهد بود، از دولتمردان و مردم عراق که مهمان نوازی کردند تشکر می کنیم، مردم عراق هیچگاه نسبت به زائران امام حسین(ع) کم نگذاشتند و در خدمت به زائر سر از پا نمی شناسند. از کسانی که موکب ها را فراهم و از زائران پذیرایی کردند، نیروی انتظامی و همه خدمتگزاران این عرصه تشکر می کنیم.

وی عنوان کرد: از مسؤولان توقع داریم که از حالا برای سال بعد آماده شوند، آنچه که در توزیع ارز برای زائران به وجود آوردند زیبا و دارای عزت نبود، باید برای اصل ساماندهی ارزی و این مشکلات فکری شود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: این دولت از ابتدا وعده داد که ارزش پول ملی را بالا ببرد اما مردم و زائران از کاهش ارزش پول ملی و بی تدبیری ارزی در اربعین امسال دچار رنجش خاطر شدند، مسأله ارز باید ثبات داشته باشد تا امور اقتصادی کشور دچار مشکلات نشود، نسبت به زائران هم باید تهمیداتی می اندیشیدند تا دچار مشکل نشوند.

وی اضافه کرد: دولت و ملت و مسؤولان هرچه دارند از محرم و صفر است و جوشش عشق عاشقان که به کربلا رفتند آن ها را حفاظت می کنند و مایه آبروی کشور است، مسؤولان از حالا باید برنامه ریزی کنند تا در سال های آینده مشکل نداشته باشیم.

آیت الله صدیقی با اشاره به حضور دشمن شکن ملت ایران در راهپیمایی 13 آبان گفت: 13 آبان تجدید خاطره تبعید حضرت امام به جرم مقابله با قانون کاپیتولاسیون و فروختن شرف و استقلال کشور بود، از مسؤولان توقع داریم که قوانین ذلت بار را تعقیب نکنند.

وی افزود: FATF  و امثال آن ادامه قانون کاپیتولاسیون است، مسؤولان به فرمایشات رهبر انقلاب توجه داشته باشند و آن نصب العین خود قرار دهند که فرمودند این طرح ها در اتاق فکر استمارگران پخته می شود تا ملت ها را استعمار کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به رد لایحه الحاق ایران به کنوانیسیون مبارزه با تروریسم توسط شورای نگهبان اظهار داشت: از شورای نگهبان که توقعات مردم و انقلابیون را برآورده کردند و اجازه خدشه به استقلال کشور را ندادند تشکر می کنیم.

وی ادامه داد: مسؤولان به جای راضی کردن بیگانگان باید به جوانان توجه کرده و استعدادها را شکوفا کنند، باید از ظرفیت های عالی داخل کشور استفاده شود.

آیت الله صدیقی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان ابراز داشت: حضرت امام از این کار دانشجویان پیرو خط امام تقدیر کردند و فرمودند که آمریکا در دنیا تحقیر شد و همینه آن را زیر سؤال برد، اسیر کردن دیپلمات های آمریکایی و تسخیر لانه جاسوسی ضربه شصتی از جوانان بود که اقتدار کشور را نشان داد.

وی عنوان کرد: 13 آبان برای انقلاب اسلامی از ابعاد سیاسی و اجتماعی برخوردار است، امسال آمریکا با جنگ روانی سعی داشت که ملت را از تحریم ها بترساند در حالی که انقلاب اسلامی و ملت ایران 40 سال است که تحریم شده اند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: همین تحریم ها سبب شد که ما امروز صاحب موشک ها،صنایع، دانش ها و شرکت های دانش بنیان هستیم، امروز هواپیمای جنگی پهباد می سازیم و در همه عرصه ها پیشرفت کرده ایم، رشادت و استقلال خواهی جوانان و علاقه مردم به خودکفایی سبب شد که در اثر تحریم های دشمن کمر همت ببندیم تا نیازهای خود را تأمین کنیم.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب فرمودند که آمریکا از هیچ توطئه و دسیسه ای علیه ایران فروگذار نکرده است، انواع جنگ های سیاسی، اقتصادی، رسانه ای، تبلیغاتی، فرهنگی و رسانه ای را علیه انقلاب اسلامی رقم زدند اما در این رویارویی برنده اصلی مردم ایران و انقلاب اسلامی است.

آیت الله صدیقی با بیان این که امروز اقتدار نظامی، دفاعی و منطقه و پیشرفت های امروز با قبل قابل مقایسه نیست، گفت: آمریکا در همه ابعاد در حال افول و پس رفت است و هیمنه ندارد، آمریکا در دیپلماسی عمومی شکست خورده است و تبلیغات آن تأثیر چندانی ندارد.

وی افزود: نفرت ملت ها نسبت به آمریکا روز افزون است اما محبوبیت و الهام دهی انقلاب اسلامی و توسعه جبهه مقاومت نشانه پیروزی و عظمت انقلاب و ملت ایران است، رهبر انقلاب به جوانان فرمودند که در برابر لبخند دشمن فریب نخورید و مقاومت را سرلوحه کار خود قرار دهید.

امام جمعه موقت تهران با محکوم کردن افزایش فشارها بر شیخ علی سلمان در بحرین اظهار داشت: محکوم کردن این عالم دینی ظلمی بزرگ و ورق بسیار ننگینی بر اوراق حکومت ننگین بحرین است؛ مقاومت یمن هم قابل ستایش است اما شرایط زندگی مردم به ویژه کودکان رقت بار است که باید دعا کرد این مردم از دست ظالمان نجات پیدا کنند.

ارسال نظرات